Україна вибилася в число країн-лідерів з експорту меду і йде на рекорд (Новое Время)

Україна увійшла в трійку найбільших світових експортерів меду і за підсумками цього року може стати навіть № 2. У минулому році Україна потрапила в ТОП-3 найбільших світових експортерів продукту, виробленого бджолами. Втім, перше місце по меду в України теж є: в загальноєвропейському заліку вона є незаперечним лідером.

Так в минулому році країна продала на світовий ринок 57 тис. т меду. Причому останній показник подвоївся за все за рік. І збільшився в 8,7 рази, якщо порівняти експорт меду 2016 року і 2006-го.

Українські бджоли і їх господарі за 12 місяців минулого року перевершили по експорту Індію і Мексику. Справа за малим – випередити пару лідерів: Китай і Аргентину.

ТОП-10 світових країн-експортерів меду

За оцінкою Валерія Горбаня, президента групи компаній Асканія, в 2017-м за обсягами експорту солодкого продукту України цілком може наздогнати, а то і перегнати американського конкурента. Бізнесмен прогнозує, що країна експортує до кінця грудня 70-75 тис.т меду, адже всього за дев’ять місяців року українці продали на зовнішні ринки 46 тис. т цього продукту.

Найбільші споживачі українського меду – це країни Європи. На першому місці серед них Німеччина, яка в 2016-му купила третину всього вітчизняного експорту, або 18,5 тис. т. Майже вдвічі менше – 10,9 тис. т – придбали поляки. Європейська бронза – за французами: 2,3 тис. т. Але при цьому майже 20% медового експорту (або понад 11 тис. т) виїхали з України в США – Штати стали другим після ЄС покупцем продукції вітчизняних пасічників.

Український мед за кордоном люблять насамперед за доступну вартість. Він надходить туди як сировина, потрапляючи в подальшу переробку. В середньому продукт made in Ukraine коштує € 1,75-2,3 за 1 кг. Китайська – приблизно стільки ж, а ось аргентинський – € 2,6-3,2.

З 2010 року світовий ринок споживання меду динамічно зростає. Причина – перехід все більшої кількості споживачів на продукти, що замінюють цукор, каже Горбань. І це хороша новина для українських виробників меду.

Однак в світі посилюється конкуренція, і це вже новина гірше. На хвості у українських медовозів повисли індуси. А китайці, прагнучи утримати лідерство, демпінгують.

Детальніше читайте в свіжому номері журналу Новое Время №40 від 3 листопада 2017 року

Підписатися